Rätt Så Nöjd!

När jag kommer till jobb i går så sätter jag mig ner o börjar prata igenom lite jobb saker med mina fina kollegor. Helt plötsligt reser sig AM o går bort till mig o knappar mig på axeln o säger att hon måste berätta en sak för mig...

Ansiktet ser lite chokat ut men det lyser i hennes ögon...
Sen säger hon:
"DU, vet du vad...jag gick ner o köpte mig själv en HarryBoy för 50kr. När jag sedan går till Willys för att kolla den visar killen lotten för det andra biträdet o undrar om de hade så mycket...jag blev helt ställd, hur mycket har jag vunnit egentligen?!"
Jag:
"Amen shit AM hur mycket har du vunnit, gud så skoj för dig!!!"
Hon svarar tindrande med ögonen o gråtet nästan lite i halsen:
"Jag har tidigare bara vunnit max någon hundra lapp & så vinner jag....1742kr!!!"
Jag:
"Stort Grattis AM, himla skoj för dig, gud så trevligt, vad glad jag blir!"
Am fortsätter:
"
Ja, jag bara gick ner vid kyrkan o tar en sån Lillan för 50kr..."
Hon hinner inte prata klart förän jag avbryter henne:
"
VA SA DU!?! Lillan??? Amen, JAG har ju köpt en Lillan!!! Vid kyrkan?!?"
AM:
"Japp en Lillan vid kyrkan..."

Jag skuttar iväg men lätt ytspänning i ögonen, ut o hämtar väskan för att kolla OM det är samma lott-andel vi köpt. O ja, det var det! Blev helt underbart glad då jag max vunnit 500kr på triss en gång & nu hade jag 1742kr, en dag innan löning, GREAT=)



Om jag bli så glad & uppåt väggarna tolkig för den summan...hur tusan kommer det gå om jag skulle vinna mer, ja mycket mer pengar?!

Haha den dagen den lyckan;)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback